esmaspäev, 17. detsember 2012

Ulukilihast

Erinevaid metsloomi olen valmistanud nüüd juba umbes 20 aastat. Tihti on küsitud, et kuidas põtra või siga teha ja ma olen jäänud vastamisega hätta. Ma ei tea :) Asi on selles, et ma teen liha nende maitseainete ja asjadega , mis parasjagu kodus olemas on. Sel reedel otsustasin siis meelde jätta ja üles tähendada, kuidas liha tegemine mul käib.

Mees tõi tüki põdravasikat. Kütsin ahju. Panin liha haudepotti. Tegin lahti köögikapiukse. Esimese purgina jäi silma kaneel. Panin kohe hea mitu supilusikatäit liha peale. Siis arvasin, et midagi teravat ka natuke. Lisasin ema toodud piprasegu. Mulle nii väga see purk meeldib ja ma lisan seda alati natuke liiga palju:) Seekord ka:) Loomulikult tuleb ka kõige tavalisemat toiduõli lihale ja potti panna.

Ahi oli küdenud, pott ahju ilma kaaneta. Mõnikord olen liha eelnevalt pannil pruunistanud, kuid seekord ei viistinud kärsatada. Ilma kaaneta pruunistus liha ahjus täitsa kenasti.

Vett ma seekord ei lisanudki (näed, juba ei mäleta ). Alati veidi küpsenud liha hakkan ma proovima. Minu jaoks oli jube piprane, lisasin päris palju mett. Vaatasin veel köögis ringi ja silma jäid apelsinid-mandariinid. Vähemalt kaks apelsini selle portsu peale ja üks mandariin.

Siis panin veel veidi kaneeli:)

Kaan peale ja jätsin ta rahulikult ahju küpsema. Mitu tundi ahjus oli täpselt ei tea. 6 tundi vist . See oleneb muidugi ka ahju kuumusest. Meie ahi ei olnud seekord väga kuum.

Liha oli seekord väga hea. Mulle meeldis see kaneeline maitse segamini mee ja pipraga. Nii lihtne see liha tegemine ongi.

Veel on mul meeles eelmine lihategu. Siis oli metssiga ja mul oli purk õunamoosi ingveriga, mida keegi ei söönud. Panin liha ahjupotti, moos ja piprasegu ka ja küpsema. Lihtne, odav ja isale igal juhul maitses:)
Sügisesel õunaperioodil läheb liha ahju koos õuntega.

Tuleb lihtsalt loov olla ja võttagi see esimene purk, mis kapist silma jääb. Ka kakaoga saaks väga hea liha, ma arvan :)



kaneeline vasikas

liha õuntega

2 kommentaari:

Kärt ütles ...

Ohh, kuidas sööks!

Kats ütles ...

Me sööme tänagi veel seda!