kolmapäev, 5. november 2008

Kuidas..

kanda hoolt alpikanni eest? Ostsin kaks tükki esmaspäeval ja tahaks teada, mida nüüd pihta hakata.. :)

6 kommentaari:

Kats ütles ...

äkki peaks neid kastma?ja valgust oleks vaja.mis seal ikka keerulist saab olla.

Kärt ütles ...

Kui ma neid maksma hakkasin, siis poetädi ütles, et need on keerulised lilled. T aandis mulle öpetussönu ka, aga ama ei suutnud konsentreeruda, sest mu üks poegadest oli üksi väljas...

Kats ütles ...

ALPIKANN ARMASTAB JAHEDUST. Alpikann tahab palju valgust ja õitseb kauem jahedas ruumis. Soojas keskküttega elamises võib juhtuda, et lehtede all arenevad õiepungad ei jõua piisavalt sirguda ja avanevad juba lehe all või känguvad õiteks arenemata.
Lill vajab korrapärast kastmist toasooja veega. Alati tuleb jälgida, et alustaldrikule valgunud vesi saaks sealt kohe ära valatud. Alpikanni on tähtis kasta poti servast, et mugul ei märguks. Mugulale sattunud niiskus põhjustab leherootsudes ja õievarres mädanikku. Mädaniku levikule saab panna piiri, kui puistata haigele kohale purustatud söetablett või puutuhka. Õitsev lill vajab väetamist kord nädalas.
Kui lill on ära õitsenud, tuleb seda hoida kuivas kohas, ühtlasel temperatuuril kevadeni. Suvel võib tõsta poti aeda õunapuu alla, kus päike lillele peale ei paista, ja hakata taas sagedamini kastma. Taim istutatakse ümber, kui uued lehed on moodustunud, ja juba üsna varsti rõõmustab alpikann meid uute õitega.

Kärt ütles ...

No mis lilled ma nyyd endale kaela vötsin!? Eks ole näha mitu päevaneed meil siin vastu peavad...

Vanaema Ats ütles ...

No tere siis jälle! Oli öige jutt selle alpikanni kohta ,kuid ega tänapäeva lilled ei peagi kaua vastu pidama!Vaata, kui palju neid poes saada on!!!!Teie aknalaud peaks neile siiski sobima,sest seal on vist parajalt valgust ja soojus ka nii paksu aknalaua peal ei peaks liiga tegema!Parima lillevariandi andsid ju suvel ära!!! Need olid hoopis lollikindlad lilled nagu ma raamatust loen!!!Flandria päevik on lugemiseks raske,sest seal tegevust nagu polegi! Kirjeldab elu-olu ja loodust!Issil on huvitav,sest ta on kuskil seal käinud ja mälestused ka nagu olemas!!!Mina loen siis kui pean hästi vaikselt olema ja ei tohi ajakirju sirvida,sest muidu on kuulda!!!!!Tervitused köigile!

Kaix ütles ...

Minu oma leidis tee prygikasti peale paari nädalat:((Ei suutnud mina neile meelejärgi olla:(